Egy kedves ismerősünk megkeresett, hogy a cégénél lecserélné a mobiltelefonokat újabbra.
Gondosan kiválogatta a szükséges programokat, összeírta a szóba jöhető készülékeket, és azt tapasztalta, hogy kártyafüggetlenül 100 000 Ft alatt nem fogja megúszni készülékenként, ami messze meghaladta a feladatra fordítható összeget. A keresőprogramok intenzív használatával, majd valós referenciák keresésével egy ismeretlen gyártó négymagos telefonja is megfelelőnek bizonyult, azonban a neves gyártók termékeivel összehasonlítva néhány lényeges eltérés adódott:
- Nehezebb a készülék
- A nagyobb akku miatt magasabb az üzemidő (az intenzív használat miatt ez jelentős előny)
- A garanciális reklamációk száma jelentősen magasabb
A beszerzési ár különbsége a magasabb hibaarány ellenére is csábítónak tünteti fel a készüléket, azonban a rendszert úgy kell kialakítani, hogy a készülék esetleges meghibásodásakor az adatok ne vesszenek el.
A telefonon tárolt adatokat a következő csoportokba osztottuk:
- Híváslista
- Céges e-mail
- A munkatárs saját e-mailjei
- Fényképek/dokumentumok
A híváslistát oldottuk meg a legegyszerűbben, mellé lett írva: Nem érdekes.
A céges e-mailt a cég exchange fiókjával szinkronizáltuk, ami egyszerre a céges levelek és címjegyzékek szinkronizálását is elvégzi, így mind a telefonon, mind az irodában a legfrissebb állapot elérhető, illetve lehetőség van közös címjegyzékek definiálására.
A munkatársak saját e-mailfiókjait IMAP segítségével szinkronizáljuk, valamint a címjegyzéket a gmail fiók címjegyzékével. A Google adatvédelmi szabályzata szerint ez vet fel problémákat 1 , azonban a gyakorlatban a privát adatok estén ez elfogadható lehet (ha a munkatársat zavarja nem használja a fiókot).
A fényképeket és dokumentumokat a cég saját felhő szolgáltatásának segítségével szinkronizáljuk mindig, amint a telefon WiFi-re csatlakozik. Erre a feladatra alkalmas lehet a Dropbox 2, Googledrive 3 vagy a Microsoft Onedrive 4
szolgáltatása, ez esetben azonban a saját felhő már adott volt.
A fenti beállításokkal a telefon elvesztése, meghibásodása esetén a fontos adatok megmaradnak, illetve automatikusan, szinte azonnal az irodában is elérhetővé vállnak, ami egyszerűsíti az adatkezelést.
Kapcsolódó cikkek
- Mobileszközök védelme
- Fekete telefonok
- Hibáznak az androidos vírusirtók
- Szükségem van mentési (backup) rendre?
- „Az Ön tartalma a mi Szolgáltatásainkban” bekezdést ajánlom mindenki figyelmébe [↩]
- A Dropbox [↩]
- Google drive[↩]
- Microsoft OneDrive[↩]