Olcsó okostelefon
Biztonság | Hardver | Mobil eszközök | Szoftver | Tanácsok

Tanácsok olcsó okostelefonokhoz

Egy kedves ismerősünk megkeresett, hogy a cégénél lecserélné a mobiltelefonokat okosra.Olcsó okostelefon

Gondosan kiválogatta a szükséges programokat, összeírta a szóba jöhető készülékeket, és azt tapasztalta, hogy kártyafüggetlenül 100 000 Ft alatt nem fogja megúszni készülékenként, ami messze meghaladta a feladatra fordítható összeget.  A keresőprogramok intenzív használatával, majd valós referenciák keresésével egy ismeretlen gyártó négymagos telefonja (Mtk6582) is megfelelőnek bizonyult, azonban a neves gyártók termékeivel összehasonlítva néhány lényeges eltérés adódott:

  • Nehezebb a készülék
  • A nagyobb akku miatt magasabb az üzemidő (az intenzív használat miatt ez jelentős előny)
  • A garanciális reklamációk száma jelentősen magasabb

A beszerzési ár különbsége a magasabb hibaarány ellenére is csábítónak tünteti fel a készüléket, azonban a rendszert úgy kell kialakítani, hogy a készülék esetleges meghibásodásakor az adatok ne vesszenek el.

A telefonon tárolt adatokat a következő csoportokba osztottuk:

  • Híváslista
  • Céges E-mail
  • A munkatárs saját E-mail-jei
  • Fényképek/dokumentumok

A híváslistát oldottuk meg a legegyszerűbben, mellé lett írva: Nem érdekes.

A céges e-mailt a cég exchange fiókjával szinkronizáltuk, ami egyszerre  a céges levelek és címjegyzékek szinkronizálását is elvégzi, így mind a telefonon, mind az irodában a legfrissebb állapot elérhető, illetve lehetőség van közös címjegyzékek definiálására.

A munkatársak saját e-mailfiókjait IMAP segítségével szinkronizáljuk, valamint a címjegyzéket a gmail fiók  címjegyzékével. A Google adatvédelmi szabályzata szerint ez vet fel problémákat 1 , azonban a gyakorlatban a privát adatok estén az elfogadható lehet (ha a munkatársat zavarja nem használja a fiókot)

A fényképeket és dokumentumokat a cég saját felhő szolgáltatásának segítségével szinkronizáljuk mindig, amint a telefon WiFi-re csatlakozik, erre a feladatra alkalmas lehet a Dropbox  2,  Googledrive 3 vagy a Microsoft Onedrive 4

szolgáltatása, ez esetben azonban a saját felhő már adott volt.

A fenti beállításokkal a telefon elvesztése, meghibásodása esetén a fontos adatok megmaradnak, illetve automatikusan, szinte azonnal az irodában is elérhetővé vállnak, ami egyszerűsíti az adatkezelést.

 Kapcsolódó cikkek